TV csatornák és műsorgyártók
Szombat Esti Láz

Szombat Esti Láz

Az RTLII eddigi történetének legnagyobb vállalkozásába kezdett március 9-én, amikor útjára indította a Szombat Esti Láz 4. évadát. A korábban az RTL Klubon futó táncos show-műsor összesen hat adása átlagosan a 18-49-es célcsoportból kikerülő tv-nézők 10,3%-át érdekelte, ami egy kábelcsatorna esetében kiemelkedő eredménynek számít, hiszen jóval kevesebb háztartásban érhető el egy kábelcsatorna, mint egy országos lefedettséggel rendelkező adó.

A széria legnézettebb része a finálé volt április 13-án, ekkor a kiemelt célcsoporton (18-49) 11,8%-os közönségarányt ért el. Ha a teljes lakosságot vizsgáljuk, az utolsó adást átlagosan 676 148 néző látta, ezzel az eredménnyel az idei év legnézettebb műsora lett, ha az országos lefedettségű csatornák műsorait nem vesszük figyelembe. Azt is fontos azonban hozzátenni, hogy magyar kábelcsatorna műsorát utoljára 1999. december 15.-én nézték 676 ezernél többen (TV3, Reszkessetek betörők 2., a teljes lakosságból 725.060 néző).

A kábelcsatornák közül nemcsak az RTLII sugárzott élő show-műsort a tavaszi évadban, a SuperTV2 február 10-től vasárnap esténként tűzte műsorára A Nagy Duett második szériáját, amely átlagosan az éppen televíziózó 18-49-évesek 8,6%-át érdekelte a vasárnapi főműsoridőben február 10-től március 31-ig. Ez 1,7 százalékponttal kevesebb, mint a Szombat Esti Láz átlagos közönségaránya.

A teljes lakosság körében a SuperTV2 duettes műsorának legnézettebb adása az első lett, erre 558 903 néző volt kíváncsi, ez több mint 117 000-rel kevesebb, mint a Szombat Esti Láz lesikeresebb adásának 4+-on mért nézettsége. A Szombat Esti Láz adásait főleg nők nézték(az összes néző 68%-a volt nő), az évad nézőinek átlagosan 32%-a volt 18 és 49 év közötti(Forrás: Nielsen Közönségmérés)

A neten is nagy érdeklődés kísérte a műsort
Nagyon jól alakult a Szombat Esti Láz online látogatottsága is. A műsorfolyam egészére elmondható, hogy szombat esténként és az azt követő két napban nagyon megemelkedett a műsor utáni online érdeklődés.
A döntőt követő napon a műsor oldala közel 35 ezer egyedi látogatót vonzott, akik több mint 205 ezer oldalletöltést generáltak.

(Forrás: Sajtóklub)