TV csatornák és műsorgyártók
Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

RTL Klub hiradó

Az RTL Klub Híradója az első negyedév minden hónapjában jóval magasabb közönségarányt ért el a TV2 hírműsoránál, a Tényeknél, a teljes lakosság (4+) és a 18-49 éves korosztály körében is. A Híradó a teljes lakosság körében az első negyedévben (2013. jan-márc) 31.25% -os közönségarányt ért el, míg a TV2 hírműsora, a Tények csak 26.1%-ot.

Ha a 18-49 éves korosztályt vizsgáljuk, akkor a Híradó által elért közönségarány 28.43%, szemben a Tények 23.7%-os közönségarányával.

Ezek az adatok azért is érdekesek, mert 2012 első negyedévében a Tények még vezetett a Híradó előtt a teljes népesség (4+) körében, és 18-49-en is jóval kisebb volt a különbség az RTL Klub javára a jelenleginél.

Mára azonban már az RTL Klub hírműsora mind a teljes lakosságot vizsgálva, mind a 18-49 éves korosztály körében is meggyőzően vezet a Tények előtt.

A januártól márciusig tartó időszakot vizsgálva elmondható, hogy annak ellenére, hogy az óraátállítás és a tavaszi-nyári televziózási szokások miatt – amikor tradícionálisan később kezdenek el az emberek televíziót nézni – mindkét csatorna nézőszáma csökken, az RTL Klub Híradóját a teljes lakosságot vizsgálva 1.378.891 ember nézte átlagosan, szemben a Tényekkel, amelynek átlagos nézőszáma az első negyedévben 1.155.416 volt.

Az RTL Klub Híradója a piacvezető hírműsor, ha az eddigi áprilisi adatok átlagát vesszük(április 1-14), akkor a teljes lakosság körében 29.19% a közönségaránya szemben a Tények 26.09%-os közönségarányával, míg a 18-49 éves korosztály körében 26.99% a Híradó és 23,88% a Tények.

Összességében tehát elmondható, hogy Magyarország piacvezető hírműsora 2013-ban mind a teljes lakosság, mind a 18-49-es korosztály körében az RTL Klub Híradója.

(Forrás: Sajtóklub)

Print Friendly, PDF & Email